7. Motel Time
 8. If Tears Could Talk
 9. Small Town Boy
10 .Walk With Me

Review:Swa

Record label: MOLENAART RECORDS

"It's such a "Pretty World" today, look at the sunshine ... het is de openingstrack van het spiksplinternieuwe album van James Intveld en de lente lijkt er nu wel degelijk aan te komen. Eindelijk heeft de Los Angeles rockabilly pionier, met Nederlandse roots, een opvolger op de markt voor het schitterende album " Somewhere Down the Road" dat in 2000 tot stand kwam en waarbij singer / songwriter John Coinman een aardige duit in het co - writingszakje deed. Het was het logische vervolg van hun samenwerking die al eerder resulteerden in pareltjes als "Perfect World", "Samantha", "Your Lovin' " en "Wild Places" die terug te vinden zijn op het self - titled album dat verscheen op Bear Family Records (1995)

Het familiebedrijfje "The Rockin Shadows" waren Intveld's eerste schuchtere voetstappen in het rock & roll gebeuren maar het zou niet lang duren of god en klein Pierke in casu Rosie Flores, Dale Watson, Dwight Yoakam, Phil Alvin & the Blasters, Lester Butler & 13, Kid Ramos, John Coinman deden beroep op deze multi - instrumentalist / singer - songwriter, producer en last but no least ...acteur. Over zijn "acting credits in Television and Film " gaan wij het hier niet hebben, erg jammer voor de vrouwelijke Rootsville fans want de man is een onweerstaanbare adonis, maar wijden ons volledig op het album "Have Faith" dat vers van de pers is gerold en zijn Europese premier uiteraard bij  Rootsville.be bekent.

Opnieuw is onze goede vriend Coinman van de partij en het is dan ook niet verwonderlijk dat hun gezamelijke pennevruchten "This Place Ain't What It Used to Be" , titeltrack "Have Faith" en "If Tears Could Talk" als eerste aan een luisterbeurt toe kwamen en u kan het ongetwijfeld al raden ....SUBLIEM !  "Let's Get Started" met naast Intveld's schitterende performance ( vocals, guitars, B -3 organ, bass, piano, mandolin, drums) de prestaties van Gary Morse ("Pretty World"), Doug Livingston ( "A Woman's Touch", "Let's Get Started", "A Womans Touch"),  Lloyd Green ("Motel Time", "Walk With Me") & Rick Shea (" Something You Can't By " original Ricky Nelson) ,allen on pedal steel, onder uw aandacht te brengen, de fantastische gitaarduels van de heren Jerry Donahue - Michael Turner ( tevens co - producer) en Eddie Perez  zeker niet mogen vergeten en dat weet u het al dat dit schijfje in country / roots middens geschiedenis gaat schrijven. De echo's van Buck Owens, Dwight Yoakam, Don Gibson weerklinken uiteraard in Intveld's werk dat met Bobby Bare's "Motel Time" opnieuw aan een zegetocht lijkt begonnen te zijn. Intveld is terug van lang geweest en het was de moeite waard om acht jaren lang te wachten op het album" Have Faith".

De "Small Town Boy" uit Nashville Tennessee zal serieus moeten sorteren in de (vrouwelijke) kandidaten die ingaan op zijn verzoek "Walk With Me" ...let er wel op dat  je het gezelschap moet dulden van ondermeer de backingvocalisten Linda Mc Grary, Kristie Murden & ....the Jordanaires. Verplichte aanschaf ! (SWA)